четвъртък, 30 април 2009 г.

Дебютна поетична книга на АнаМария Коева


Първа корица на книгата



Задна корица на книгата




Стихове

***
Ако Земята
е въображение,
то Бог е мечтател,
а хората – герои в сън.



СЪБУЖДАНЕ
Време е да си починат
уморените сънища.


***
Ежедневието
изпадна от джоба ми.
Виси в локвата
с главата надолу.


***
Мисълта
ме изпреварва.
Дишам праха й,
тичайки след себе си.


***
Мечтата ми
плува към мен
върху хартиено корабче.


***
Споменът за цветовете
спи в хербария.
Черно-бяла есен.

***
Завързана съм
за стрелката на часовника.
Бягам след нея,
губейки от себе си.


***
Горчиви са устните
на вдъхновението.
Сладка е целувката му.


***
Сънят ми
е балонче
от дъвка.
Един магарешки бодил
ме събужда.


***
Ако денонощието е пират,
то денят е здравото му око.


В РАЯ

Събудих се.
през дупката на пода
видях небето.


***
На съседната маса
си говорят
Любовта и Омразата.
Пият вино от 80-те.
Поглеждат надменно
моята чаша с вода.





***
Изгревът на поезията
се крие в мастилото
на първото стихотворение.

***
Понякога думата
е плаха сянка.
Извади я на светло,
за да стане реалност.

***
Написах стих
върху хартиена ракетка.
Космосът ми го открадна.

***
Ноти нахлуват
в тихата нощ.
Сънищата ми не могат да танцуват.


***
През спиралата на живота
преминаха
мравка и еднодневка.
Безкрайността
се прекъсна.

***
Зимата заспа
в окото на прилепа.
Сънят замръзна.


***
Лабиринт от стихове
в главата ми.
Излизат само
крилатите думи.


***
Тайнственият човек
проговори
и мълчанието настръхна.

***
Самотата
плете косата ми
на плитка.
Времето
лениво се протяга,
ръцете му са къси.

***
Недостатъкът
се влюби в съвършеното.
Роди се истина.

***
Млади съчки.
И в пепелта отново
пробляскват искри.



Времето е спирала

Сега “днес”
е очарователно.
Утре “днес”
е обикновено,
а в другиден –
наивно.
Усещането се протърква,
споменът се скъсва.

Страх

Започвам да мисля
като другите.


***
Светлина между миглите,
будят ме
мислите ти.



***
Само след дъжд
красотата в облаците
се крие под ъгъл.
Снимаш я,
но тя те открадва
и скучно увисваш
хоризонтално.
Напиваш се
с още мокрия въздух.
Един
от цветовете на дъгата
блести в очите ти.


***
Пресичаш улицата.
Надбягват се
влюбени сенки.


***
Облече ризата
наопаки,
обу
разлепените маратонки
и с дръзка походка
влезе в съня ми.
***
Падайки,
листото подари на есента
последната си въздишка.

***
От мен
не можеш да избягаш.
Ще те хвана
в стихотворение.

***
Когато приказката свърши,
кошът със звездички
сънено се преобърна.
Когато приказката свърши,
цветята се съблякоха.
Когато приказката свърши,
Луната сложи нощницата и заспа.
Всъщност,
когато приказката на мама свърши,
в съня си съборих всички звезди,
загасих Луната тайно
и обрах цветята, докато спят.
Когато приказката свърши,
се пази от мен.


***
Есента не издава
тайните на вятъра.
Искам да съм златното листо.


Хоризонт

Мечта,
скрила се в сън.
Облак,
над който ангелът е щастлив.


***
Нарисувай ми
уханието на парфюм,
който пролетта разсипва.
Нарисувай
лятото как гали
морската вода,
за да я укроти.
Нарисувай и
походката на вятъра,
който се опитва
дървото да обрули.
Нарисувай също
мечтите на една снежинка,
топяща се във нечия ръка.
Нарисувай
как небето
протяга седемцветен гръб
и ми помогни
да мина по него.

***
Музиката е тишина
в безсмисления шум
на сричките.

Приятелство

Водното конче
ми подари крилцата си.
Аз му посветих стихотворение.

***
Небето боядиса
косите на облаците.
Предчувствието за дъжд
се намокри.

***
Шепа спомени ме чакат
зад прозореца
на старата къща.
И приказките на баба,
които нощем
приспиваха звездите.


***
Не отлитай на юг,
за да търсиш криле.
Не бери цветята –
те ще берат теб.
Не върви по земята –
за теб има облак.
Не тръгвай без мен –
ще си забравиш сърцето!

***
Ако хората знаеха къде се крият чудесата,
тях нямаше да ги има.


***
В паяжината на мечтите
се улови
падаща звезда.


***
Върху токчетата на красивото
се разхожда денят ми.


***
Калинка
кацна в стихотворението
и остави там
своята точка.

Светкавица

Смига на звездите
и събаря
светлината им.



***
Понякога
снежинката се топи даже
и в ръката на студа.
Понякога
времето спира,
за да не си забравиш
мисълта.
Понякога
дори любовта
няма усмивка,
по-срамежлива
от твоята.


***
Една въздишка
кара мрака
да се гърчи
и може
да загаси свещта.
Една въздишка
бързо се сприятелява с мислите.
А преди сън
е коте,
в което се гушкаш.




***
През локвата навън
преминават черни лапички.
Нощта се разхожда.




***
Пролетта пише стихове.
Коминочистачът
й разказва приказки за зимата.


***
Дъжд от ноти
в слънчев ден.
Стихче за дъгата.


Влюбен въпрос
Как успяваш така нежно
да събереш всички противоположности?


***
Времето е пълно
с хартиени мисли
от старите ми дневници.


***
Дори в твоето съзнание
пропълзява плахо
мравката
на Любопитството.
Ще я настъпиш ли?


***
Като книга съм –
изваяна от думи,
с лунички от букви.


***
Небето огладня.
Луната ме гледа
с половин око.


***
Самотата
е капка.
И шепа въпроси.


***
Черен път
с оранжеви сенки.
Едноцветно врабче
с прозрачни пера.


***
За автобусното билетче
думите са дълги.
Пълен е тефтера ми
със къси думи.


***
Покажи ми
къде ще ме отведе
белият облак.
Разкрий
магията на нарциса,
който вчера
ме откъсна.
Разкажи също
какво видя врабчето
от покрива на дъгата
и ме заведи
под сянката на Слънцето.

***
Ако времето
можеше да се връща,
хората нямаше да помъдряват.


Животът
е сън на Бог.
Ще се събуди ли?


Риск

Шарено изкушение
с ням отговор.

Край

Егоистът избира
горчива победа
или сладка загуба.
Аз предпочитам
началото.


***
Смисълът
не се крие.
Хората не могат да търсят.


Стихове в превод на английски език


When the tale ended,
the basket full of stars
toppled over sleepily.
When the tale ended,
the flowers stripped off their clothes.
When the tale ended,
the Moon put on her night-gown and fell asleep.
In fact
when mummy’s tale ended,
in my dreams I threw down all the stars,
secretly turned off the Moon
and picked the flowers, while they were sleeping.
When the tale ends,
be on the watch for me.

***

Draw
Draw me a picture
of the scent of the perfume,
which the spring scatters around.
Draw a picture
of the way the summer strokes
the water in the sea.
Draw also a picture
of the walk of the wind
trying to
shake down the tree.
Draw, as well, a picture
of the dreams of a snowflake,
melting in a hand.
Draw a picture
of how the sky
stretches its seven-coloured back
and help me
walk over it.

***

At midnight the telephone rings.
Its receiver is teling me
dreams.

***

Waking up
It’s time for the tired dreams
to have some rest.

***

Every night
the door of my dreams
creaks-
everybody has a key for it now.
Tomorrow I will repair the hinges
and change the lock.

***

If you tell lies,
you will wither
like a leaf, shed from a flower.
You will wrench yourself away
like a letter from a favourite book.
You will wander
like a little magpie
amidst the beautiful cygnets.
And yet you are telling lies again...

***

The rain of the poetry
brings a rainbow into the world,
which must be walked.

***
In Heaven
I woke up and
saw the sky
through a hole on the floor.


***
The Anticipation
breaks into the thought
of time.

***
Moment
The seconds
are racing in a competition.

***

Life
is God’s dream.
Will he ever wake up?

***

If life is a book,
then which page is
reality on?

***

If people knew where miracles
were hiding,
they would not exist.

***
Show me
where the white cloud
is going to take me.
Reveal
the magic of the daffodil,
which picked me
yesterday.
Tell also
what the sparrow saw
from the roof of the rainbow
and take me
under the shade of the Sun.

Стихове в превод на немски език

***
Sei,
damit ich dich vermisse,
sei auch,
damit du mein Gewissen bist.
Sei,
damit ich liebe.
Sei,
damit ich bin.


***
Fliege nicht in den Süden davon,
um nach Flügeln zu suchen.
Pflücke nicht die Blumen,
sie werden dich pflücken.
Laufe nicht auf der Erde,
für dich ist eine Wolke frei.
Geh nicht ohne mich los,
du wirst dein Herz vergessen.


***
Nach Kirschen
schmeckt der Tag.
Ich lasse es mir schmecken.
Nach Kirschen schmeckt die Nacht.
Die hungrigen Träume
sind beim Abendessen.


***
Die Dichtung erlebt
ihren Sonnenaufgang
durch die Tinte des ersten Gedichts.


HORIZONT

Ein Traum,
des Nachts geträumt,
eine Wolke,
über der ein Engel glücklich schwebt.
***
Würden die Menschen wissen, wo sich die Wunder verbergen,
würde es keine Wunder geben.


***
Sind die 24 Stunden von Tag und Nacht Seeräuber,
so ist der Tag sein gesundes Auge.


ENDE
Der Egoist wählt
den bitteren Sieg
Oder die süße Niederlage.
Ich bevorzuge
Den Anfang.


***
Der Kuss
Eine sanfte Spiegelung
Des Traumes.
Ich will wach sein.


***
An dem Uhrzeiger
bin ich angefesselt.
Ich haste hinterher
Und verliere dabei ein Stück meines Selbst.

14 коментара:

  1. "Ако времето
    можеше да се връща,
    хората нямаше да помъдряват."
    Това ми хареса много, може би, защото стилът е хайку, както почти всички строфи, дано не греша:))
    Поздравления за написаното и рисунката:)

    ОтговорИзтриване
  2. В съня се срещат двете,
    разцъфва нежно цвете.
    Боязън и самота ги зоват,
    а черни демони сноват.
    Затуй учудени са всички
    на зародилите привички,
    що ухаят в безразбора,
    сливат се с простора.
    Лъч светлина ги е погалил,
    цветето нехайно подпалил.
    Дали ще има в този ден
    от светилото ти и за мен?

    ОтговорИзтриване
  3. Анамария :)25 май 2011 г. в 3:02

    @Ирония, повечето стихотворения са в стил хайку, да, въпреки че са далеч от нормите за оригиналното, японско, хайку. Специално това тристишие е една от малкото "сентенции", които съм си позволила да включа в книгата:) И на мен ми е сред любимите и се радвам, че ти е харесало :)
    Колкото до корицата - тя е творение на мама :) Мои рисунки може да видиш в раздел "Рисунки" :)

    Ани :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сенки от тъга
      Животът ми ме наранява, нараняваш ме и ти,
      но не със думи кални,а с мълчанието си.
      Спри, недей, не искам да я слушам
      таз задгробна тишина.
      Трябва да те видя
      да усетя въздуха сега.
      Че без мъка се живее,
      и без радост, и в тъга,
      ала сърцето ми ще полудее във безмълвността.
      Пада звездица, смърт, гроб, отчаяние
      по-скоро сълзица, свян, разкаяние.
      Не, не мога аз да плача
      и да виждам светъл ден.
      Такъв няма, щом не си до мен.
      Ала не щеш ли Пролетта довяла ми умора.
      Не за мене де, ами за истинските хора.
      И все пак жегна ме сърцето от твоето лице,
      Усмивка блага, перлени ръце.
      Няма веч страдание в други послестих.
      Изход да намеря,чувствата си скрих.
      Живей,мен не спомняй в следващ миг.
      Бъди щастлива във тоя ден велик,
      кога не срещна Мрака на великата ирония.
      Сълза, плач, пророни я.
      Ако можех да се разкайвам, щях да съм поет,
      да ме раздират страшни вълните на времето,
      ала не било ми писано да споделям племето.
      Души велики, без капка самосъжаление,
      лъчи от студ, липса на вълнение.
      Виновен че човек се боря да се нарека,
      истината проста да разбера:
      шамар за запознаване, целувка за раздяла -
      кога си таз магия овладяла?
      Живей ти казвам за последен път!
      Или потърси ме в моя тъмен кът.

      Изтриване
  4. Самотен
    Казаха ми веднъж:”Бил си в самота…”,
    но не разбрах тяхната мълва.
    Вървях, препънах се и паднах,
    незнайно колко аз стоях.
    По раните разбирам,
    че пътя не намирам.
    Не иде глас ми пукот, сласт.
    От гробна тишина какъв захлас.
    И мисля си сега,
    дали съм във тъга!
    Че как да разбера една емоция,
    щом без чувства е тя промоция?
    Не мога, гроб съм и умирам!
    Глава до пътя си допирам.
    Но мине по алеята сияние
    и бърже пак в съзнание.
    Какво и откъде бе то?
    -Защо ти е, Безчувственко?
    Не аз искам да узная!
    -Не видиш ли това е края?
    Къде съм?
    -Тук,
    безжизнен
    и самотен труп!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. След магия иде…
      живот, смърт, отиват си всички,
      политат в небето като птички.
      Иде мрак, но в него ще се сме двама,
      един без друг, надежда вече няма.
      Раздялата прокара помежду ни яма,
      без чувства, без желания - мелодрама.

      Защото там живей магията една
      как тъмата ражда светлина.
      Луната почти пълна а очите празни,
      тебе не видели в бляновете разни.
      Спи, почивай, или пък лудей,
      за тука не милей,
      на Победата кажи:”Здравей!”
      Само не прегаряй в този здрач,
      що Месеца обсипа с сребрен плач.
      Гледка страшна,
      снимка без думи, глас без звук.
      Ти – там, така трябва,
      цял живот:”трябва”.
      Срам ме е ,искам
      а не трябва.
      Пак „трябва”.
      Искам/(не)трябва да говоря с теб
      Как бе ти тъй пряма,
      Аз - лъжеца със измама
      да стори нейде таз измяна.
      Сълза горчива, гроб, пръст, рана:
      потича наскърбение, повлича обвинение,
      че е провинение, задето искам извинение.
      Не съм ни силен, ни стожен, а поет в тези дни,
      от които думите, съдбата не ще се промени.

      Изтриване
    2. Със теб
      Аз искам с тебе да заспя в омая,
      от уханието твое да се замая.
      Да вплета пръсти с ръце ти бели,
      да вдъхна от лъчите разцъфтели,
      с които ме огряваш,
      светлина даряваш..
      Жадно да поглъщам твоя глас,
      облаци раздиращ във захлас,
      че вече не помръкват туй видение,
      където двама заспиват в единение.
      И тихо чакам този час,
      да ти шепна нежно аз.

      Изтриване
    3. До нея
      Ще мине време и ще ми простиш,
      ще мине още и ще ме забравиш!
      Но легнеш ли отново да поспиш,
      в съня си ти ще ме завариш.
      Ще чакам лампите да изгасят,
      ще кажа на звездите да поспрат за малко,
      че чувствата ми ще израстат,
      че никой веч не ще ги замени тъй жалко!
      Ще дойда във съня ти аз неканен,
      до теб ще бъда неразкрит.
      Ала при изгрева безжален,
      ще си отида все тъй скрит.

      Изтриване
  5. Дайте ми вълните
    Блъскайте, обливайте, залейте,
    скрийте моите очи
    да не видят вече слънчеви очи!
    Само не отнемайте вълните,
    пясъчното дъно под нозете.
    Свирката мечтите ми раздра,
    влакът тръгна от Бургаска гара.
    Веч не виждах меки синеви,
    пътувах за Балкана.
    Уви, не видех вече слънцето
    в солените води
    и няма веч морето
    да ме утеши.
    Аз бягах, чувствах се предател,
    отивах към прохладина,
    очи влажни, дух развалина.
    Последен спомен дай ми с червеното си езеро
    разлагащото трупа на отминалото лято.
    Въздишка, задух, златен клас,
    през полето преминавам,
    а още чувам твоя глас.
    Рекичка подминавам и вече съм у нас,
    студена планина и полъхът без сласт.
    Но аз ще нося във сърцето
    спомена за сините вълни,
    като рибарска мрежа,
    с които ме улови.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ветрове…
      …на промяната
      духат,подухват,донасят:
      Слънце без ден,
      Луна без звезди.
      Отронва се късче,
      пада,потапя,изплува –
      друго е вече.
      Полъхът на бриза,дъхът на морето –
      бялата риза,панталон на райета.
      Къде съм?...
      Без вятър ме люшкат вълните.
      Повей! Моля те, захвърли ме
      на камък едничък да падна,
      но не отнемай морето!
      О, съмна се, но къде е небето?!
      Спри, излез, събуди се,
      суша е вече.
      Не, аз искам да ме раздират
      синьозелените, черни понякога,
      страшни, но весели.
      Защо ми бе тази промяна?
      …на хоризонта
      Виждам я, там е.
      Не видиш ли, маха ни!
      -Махни я и ти.
      Не това бил вятърът.
      Сламени шапки поднасял,
      далеч във водата занасял.
      Къде е, видях я?
      Тя беше бисер, а те развяваха косите й.
      -Не видиш ли, само вятърът е там!
      Тръгвам, оставам, ще чакам.
      -Внимавай, смерч е това!
      Нека, на дъното, там ми е мястото.
      -Идват за тебе, ветровете, лятото.
      Добре, нека ме чакат зад хоризонта,
      нека извиват се като ротонда.
      Не искам аз вече този живот:
      хоризонт празен; сам като скот.
      …на надеждата
      Валят, повалят кристали на град,
      вие се буря, вълна, пада над град.
      Там бе тихо, спокойно кат в гроб,
      унил, кисел крачеше старият роб.
      Стигна море,
      стопи бучката сол
      вместо сърце,
      в душа си бе гол.
      Яви се сирена,творец,демиург,
      даде му чувства, човешки очи.
      Закле се той да се не опорочи.
      Тя вика вълните, той става на кал.
      За думи време няма, глупост, жал.
      Надежда една е – хвърли калимавка,
      от живота самотен подай си оставка.
      Вървят,нищо не казват.
      пясъците да разказват…
      …, бури, брегове, грехове
      ни наказват,задето сами сме –
      път не показват, добре или не?
      Те се познават, той помни,
      а тя чувства, все спомени.
      Вятър не чувстват, затишие пред буря -
      дръзват, затварят, шум свисти от бурия.
      Земята твърда при отлива блажен,
      твърдта се открива, момент важен.
      Двама са, а тя ридае –
      защо в разум и чувства сама е?
      Плачът, стопен във морската пяна,
      потъва, попива дълбоко, става рана.
      Духът, това е грехът му неземен,
      хаотичен,черен, подземен.
      Първа/последна целувка, без сбогом
      отиват си кой от където е родом:
      за него земята, високият бряг,
      за нея морето,там не стъпва крак.
      …те донасят
      и болка и радост, тъга.
      Познай ги всичките, преброй мидите –
      това са мигове изгубени, стридите –
      това са надежди на робът-рибар,
      Дар от морето, шанс, игра на зар.
      -Не, това не е игра, ами съдбата!
      Какъв си глупав, отново лъжата -
      ти искаш, добре, ами даваш ли?
      Сърце имаш ли, раздаваш ли?
      Там риба има много, улови една.
      -Но тя единствена е тази, златната.
      Откажи се, ветровете спяха, създадоха илюзия,
      че ще е спокойно, морето – еднородно, визия.
      Бе тя до теб и ти до нея,
      свърши морска епопея.
      Сълза, а той никога не плачи,
      сигурно водата я довлачи.
      Спи,сънувай този ден.
      -Кога обикнах,но не е сега до мен!

      Изтриване
  6. Любовта била непобедима
    О, не, не вменявайте ми вий любов!
    Аз за нея пет пари не давам,
    камо ли на смърт да съм готов.
    За друго съм, за туй не ставам.
    -Но как, отричате се вий от свободата, от земните наслади,
    що бодро разтупват младежките сърца ни млади,
    Да не би несправедлив да Ви се видя животът от огради,
    що прескачаме в миг на самота, налитайки на свади.
    -Не, не говорете, моля Ви, поспрете, замислете се дори
    кога за пръв път Ви това мерзко чувство осени,
    че литнахте във песен на славей над чуждите довари.
    Не бе ли повод самотата страшна да се замени?
    -Да, и нищо лошо се не чини във общите съдби!
    Та нали чрез тях човек се ражда, родили сме се ние.
    И не за плътско биле, зарад похотливите хвалби
    са двамата единни в живот и смърт, смях - ридание.
    -Ала чувам любовта не била веч на мода.
    И двамата от брака търсили изгода.,
    та чак до съд опирали,налагали си глоба.
    И до вечност не издържали, а камо ли до гроба.
    -Тогаз кажете ми:намирате ли скверност във това,
    един за друг обречени, да се хванат за ръце,
    пък нека после ги съдбата раздели и даде онова,
    което по-преди са нямали, душа, акъл, сърце.
    -Е,прав сте, не ще мога да оспоря,
    че би имало аз много да говоря,
    Но ставам вече, а вие стойте,
    за любовта вечна им се бойте.
    -Къде, да не би да Ви привиква занаята,
    че от разговор завързан „човек” отмята?
    -О, не, не бойте се и Вий за мен,
    че любима пак ме не чака този ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Има пролет за мен
      Но не щеш ли и след мрака иде ден,
      и целият свят като че ли – променен.
      Студът отстъпва веч сломен
      като отминал тъжен спомен.

      Всичко ще да е чудесно, ако не бе деня,
      в който реших съдбата си да променя.
      Затворен и вдлъбен – така зове се феномен.
      Но докога?
      Не чувства ли и той човешка топлина
      или като затворник на участта,
      ще бъде низвергнат и разпнат от празнота,
      догде не съзре и той любовта.

      Полъх далечен довя ми зората,
      птича песен разцепи самотата.
      „Пролет е!”- викат ми. –
      „Живей и обичай деня!”
      Тъгата аз ще заменя,
      с усмивка видна и скръб дивна
      покрил съм аз априлска песен.
      Да си сам – това е избор лесен.

      Но има едно нещо,което стопля сърцето,
      има един лъч, достигащ сетне лицето.
      Това е тя, свежа и млада, омайна.
      За нея няма човешка тайна,
      която с душата да не сподели
      и зимния вой да раздели.

      Желания,за тях няма време,
      обреченият мъкне си бреме.
      Трябва да я вида,усмивка да съзра,
      цвете – лале, магия да разбера.

      Свят без надежди остави ми тя,
      мъчителна, страшна е Пролетта.
      Сгрява те за идното сухо лято,
      отлитат целите важни на ято.
      Ами после кога дойде студения ден,
      когато ухаят й не блазни и мен.

      Не, не говорете ми за нея,
      защото веч ще полудея.
      Няма я, няма я Пролетта.
      Глухарчето се разлетя.

      Изтриване
  7. Легенда за раздяла
    Животът ми ме наранява, нараняваш и ме ти,
    но не със думи грозни, а с мълчанието си.
    Кажи ми, моля те, защо замлъкна,
    защо завинаги ме ти прокле -
    участта таз страшна сам да мъкна,
    че и в самотата ми е зле!

    Не разбрах защо те аз отблъснах,
    на дума или ласка не отвърнах.
    С какво заслужих мракът в очите,
    с кое изгубих шепот от устните,
    докато не стихне бурята в сърцето
    закриваща усмивка от слънцето?

    И не зная, дали ще ми простиш,
    и да ме из веки утешиш.
    Ала види се, че иде края.
    Двама с теб – това бе Раят!

    ОтговорИзтриване
  8. От един грознописец


    Ако можех, щях душата да си дам,
    но нямам веч, продадох я на дявола
    за усмивка твоя, ек без глас,
    бродих по земята час след час.
    Да те зърна само и да си замина,
    но болката така и не отмина.
    Коя си ми кажи, име свое подскажи!

    Къде е сянката?
    Блъскайте, обливайте, залейте,
    скрийте моите очи
    да не видят вече слънчеви лъчи!
    Само не отнемайте я…
    Не чувам,трябва да е смърт,
    искам да я видя,а не трябва!

    Живей свободно, нейде по-далеч,
    живей щастлива, мене не търси!
    Не ще познаеш ме под черен фрак,
    не съм приятел, но не съм и враг.
    Аз чезна под брезите,
    вятър носи ми вестите.
    Да бъда аз далеко – моето призвание,
    не без страст, не без отчаяние.
    Любов, че няма не е тайна,
    но нужно ли е да се лъжем,
    за да живеем, да вървим, в света друг?!

    Разкъсвайте, сянка само оставете,
    в Мрака, гдето ми е мястото.
    След заника ще бъда аз до теб.

    -Егоист!
    Не,ще чакам да я сетя!
    Вълните падат,вятърът обръщам,
    стъпките й по плажа да запазя.
    Моля те, избягай, душата моя остави!
    -Превзет,и тоя връх ли ще покориш,
    под покрив от дъга да изгориш.

    Да чезна ми е завещано,
    да чувствам болката отрано.
    Видях те в ден без ден,без мрак,
    не бе ни блясък, ни тъма, ни знак,
    че нещо може да се случи!
    Ще давам мое цяло същество,
    а ти ще го отхвърляш!

    Снимки,кристали от сълзи,
    Отиваш си, виждам те с затворени очи.
    Търся светли дни, без море, в студ дори.
    И само хлад предлагам срещу жегата.
    Къде отиде,къде избра,само ако разбера,
    в дъното на центъра му да пропадна,
    Зората – теб - да зърна аз през сламка.
    С това живее се во век –
    стон без глас,звук без ек.

    Кафе бе ти във ранните зори,
    във сън един от многото ме събуди.
    Остави!Нека спомените да поспят,
    да срещнат твоите очи.Забрави!..

    Прекрасно е времето извън стените,
    бетонните градини, катран и пушек!
    Задушава мисълта, но ти не бой се,
    не ще допусна друг да разбере,
    мълва се нивга разнесе.

    Усмивка, плач, на кой са нужни,
    човешки чувства кому са чужди.
    В миг без край, време вечно,
    ти казвам „Сбогом” преди „Здравей”,
    В радост, щастие, без мен: Живей!!!

    ОтговорИзтриване